2007-10-26

Helg!

Snackade med Lindy precis. Jag saknar henne!
Hon fyller år på Söndag och åker till Thailand på Lördag.
Vilket odjur hon är. Men jag hoppas hon får det bra där nere och att hennes födelsedag blir bra i värmen.

Fredag idag och Marielle har inte utrett speciellt mycket. Gick en promenad på förmiddagen, handlat lite och städat.

Vad väntar ikväll då? Ja det är inte mycket. Idol möjligtvis. Marthin kommer inte hem fören tidigt imorgon bitti, så ikväll får jag roa mej bäst jag vill. Jag kanske tar en promenad till hans föräldrar om jag får ork till det. Känner dock av smärta i mitt huvud och då är soffan bäst.

Fick precis ett samtal från farmor Ebba. Hon är söt. Hon pratar på om allt och ingenting. Hon berättade bland annat att hon skulle äta ägg och sill nu innan hon ska sova.

Själv ska jag ta en tablett eller två och hoppas att huvudvärken släpper..

ill be back// Marielle
Klockan 18:10
-----------------------------

Så hade kvällens idoler gjort sitt och som dom brukar säga, nu är det upp till oss tv-tittare.
Jag tycker fortfarande att Amanda är grym, jag gillar hennes lite hesa röst. Ewelina tar sig, även hennes lite hesa röst gillar jag.

Kvällens bästa låt framförd av en mindre bra sångare, Mattias. Han gjorde den betydligt mycket sämre än originalet Michael Jackson. Låten är riktigt fin, den berör mej på alla plan. Dels för att den finns med i en film som jag som barn älskade.
(Peter och draken Elliot.) Har du inte sett den? Gör det!
Den är bara såå bra. Den som sjunger i filmen är snudd på bättre än när Michael själv sjunger den. Sen barnen som pratar i början, den ger ett bra budskap.
Låten är i alla fall..

Heal the world - Michael Jackson
"Heal the world
Make it a better place
For you and for me
And the entire human race
There are people dying
If you care enough
For the living
Make a better place
For you and for me"

Har du aldrig hört låten, ladda hem den.

Så ska jag inta ryggläge igen, huvudvärken lämnar mej inte riktigt!

Klockan 21:51
---------------------


Så var det ännu en gång fel idol som åkte ut. Denna kväll Ewelina.
Skulle ha vart Sam istället, tycker jag. Men röstar man inte så får man väl skylla sig själv antar jag. Men fel tycker jag att det var i alla fall.

Det händer nog inte så mycket mer ikväll. Funderar på lägga mej och bläddra i en tidning tills jag somnar. Sen kommer Marthin hem tidigt imorgon bitti, och jag behöver inte vara ensam längre.
Det blir myyys direkt han kliver innanför dörren ;) Jag måste faktiskt erkänna att jag saknar honom när han är och jobbar.
(Oj, det trodde JAG inte ens själv att det skulle kunna komma från min mun.)

Här är han i alla fall, min prins och busfrö!

Nu blir det sängen för Marielle, good night!

Klockan 23:49

Inga kommentarer: