2007-11-12

Måndag och ny vecka.


Jajemen, så har helgen passerat. Blev en lugn helg, vilket behövdes efter mitt lilla äventyr förra lördagen.


Fredagkväll blev det idol för hela slanten. Men det har jag redan skrivit om. Så det skippar jag idag. Är det okej Lillemor? ;)


Lördagen blev lugn. En trött Marthin kom hem från jobbet. Vi såg lite hockey. Sverige - Tjeckien. Sen var det Pippi på de sju haven. Jag var bara tvungen se den filmen.
Det var såå länge sedan! Och tro det eller ej.
Den var fortfarande lika bra och lika spännande.
Det blev sängen rätt tidigt denna kväll. Vilket var riktigt skönt!


Igår söndag sov vi länge. Såg reprisen på idol och bonde söker fru. Vad gör man inte när man har lite att göra? :) Sen hockey igen kring fem. Sverige - Finland. Vi tog en promenad lite senare, usch vad kallt det var. Termometern stod på +2 men det kändes som -10. Usch jag kommer aldrig vänja mig vid detta. Tur är dock att solen fortfarande lyser här nere :)

Vi fick "straffet" att bjuda Elin & Andreas på middag igår också. Dom var lite smått bakis efter 25-årsfest på Lördagskvällen. Men det var trevligt att dom kikade förbi. Lika trevligt som alltid!


Idag (Måndag) åkte Marthin och jobbade igen. Så jag är lika ensam nu som i fredagskväll. Men det är fortfarande lika skönt, om än lite tråkigt också. Men jag överlever :)

Så vad har jag gjort idag? Tvättat, burit upp ännu mer saker på vinden, fixat med lite papper, kollat lite julklappar. Ja sånt som måste göras :) Har förresten fått svar från SHR:s kansli också. Mitt brev gick direkt vidare till ordförande. Så jag får fortfarande vänta och se vad som händer!

Ikväll har jag sett fotbollsgalan 2007.
Zlatan, vilken jävla stjärna han är. Han är ta mej tusan min nya idol! Alltid glad, skämtar och får till det mesta och har glimten i ögat. Dessutom skåning ;) Han blev rättvist utsedd till Sveriges bästa fotbollsspelare!


Har pratat med Barbro angående jobb & utbildning i Sthlm också. Det löser sig nu, jag känner det på mig. Jag kommer få göra det jag vill och jag kommer bli något. Trots min dyslexi! Alla jävla lärare som har satt käppar i hjulen för mig ska få se. Så det så!


Och för varje dag som går så är det allt närmare till Malin kommer ner till mig! Wiiiie, jag längtar jätte mycket!
Saknar våra påhitt och konstigheter..

Det här var tider!

..En tid jag saknar..

-----------------------------------

"Somethin' in your eyes, makes me wanna lose myself
Makes me wanna lose myself, in your arms
There's somethin' in your voice, makes my heart beat fast
Hope this feeling lasts, the rest of my life
If you knew how lonely my life has been
And how long I've been so alone
And if you knew how I wanted someone to come along
And change my life the way you've done
It feels like home to me, it feels like home to me
It feels like I'm all the way back where I come from
It feels like home to me, it feels like home to me
It feels like I'm all the way back where I belong"


En hyfsat bra låt!

-------------------------------

Nu blir det sängen för Marielle snart. Ska bara fixa lite saker först.
Borsta gaddarna och lite sånt.


På återseende, god natt! // Marielle
Klockan 23:51
-------------------------------

1 kommentar:

Anonym sa...

De är ok med mig:-)
Men skulle man kunna få önska lite mera foton? Skulle vara kul att se hur dubor tex... inte för att jag är nyfiken eller så;-)
Kram Lillan