2007-11-20

Kolla bakom hörnet..

Ny vecka och snart kommer Malin ner hit till mig i skåne. Nedräkningen fortsätter..
Tisdag idag och Marthin har åkt och jobbat. Han kommer hem igen på Lördag. Och då vankas tydligen fest. Vad jag vet är att i alla fall EN tjeja blir glad för lite fest, vårt besök ;)

Igår måndag blev det inte mycket gjort. Tvättade lite, Marthin tvättade bilen, vi tog en promenad. Vilket var kallt. I övrigt blev det mest myys i soffan. Skönt!

Idag innan Marthin åkte hade vi ett lite mindre matkrig och han fick in en riktig fullträff på mej. En skinkskiva rätt i ögat, blött och kladdigt blev det. Och lite kul var det också :) När våra värsta sidor och barnsliga sidor kommer fram, är vi sjukt lika. Det gillar jag!

Hockey ikväll igen, men vette fåglarna om jag pallar att följa den. Det är så tråkigt med alla förluster. Och i veckan är det ju inte direkt några lätta matcher. Det blir en tuff bortaturne' för grabbarna i Skellefteå AIK. Men jag fortsätter hålla tummarna för första bortavinsten.


Vad ska jag mer skriva? Datumet för resan upp till Sthlm är klart 7/12. På Söndagen ska jag träffa min eventuella chef och lärare, även sitta modell för någon. Spännande! Jag tänkte passa på att hälsa på Tess och Anton också när jag ändå åker upp. Jag har inte träffat dem på väldigt länge, och jag saknar ju faktiskt denna tjej med allt skinn på näsan. Jag är oerhört nyfiken på se deras lägenhet och hur dom har det i Uppsala. Jag funderar även på åka och hälsa på min faster också när jag ändå är i trakterna, hon bor nämligen också i Uppsala.



KAIF tog tre poäng i helgen borta mot Hörnefors. Det var inte illa. Tänk att det till och med kan glädja någon nere i skåne :) Dom poängen var i alla fall tjejerna verkligen värda!


Nu ska jag se Nya Tider. Jag återkommer..

Klockan 13:41
---------------------------

Så var det kväll och mörkt ute. Vad har jag då fått gjort idag? Det är inte mycket.
Jag har tvättat allt, så nu finns ingenting kvar. Annars har jag mest pratat i telefon och kollat tv. Nu sitter jag och lyssnar på hockeyn på webben, Frölunda - Skellefteå AIK.
Klockan 21:00 börjar desperate housewives, det är ju ett måste. Sen ska jag nog försöka göra en tidig kväll. Får se hur bra jag lyckas med det..
Nu gjorde precis Frölunda 1-0 så nu ska jag gå och pyssla med något annat. Det blir en förlust idag igen, jag känner det på mig! Jag ska nog vika tvätt istället tror jag..

---------------------------

Mitt i hockeyns bedrövelse och efter att ha vikt tvätten klart så sitter jag och lyssnar på musik. Gammal musik som får mej att tänka tillbaka på den tiden då man var ung och inte hade några som helst problem. Man levde för dagen och i nuet och hade bara roligt!

E-type får mig att tänka på alla galna fester med Malin.
Carola och Linda Bengtzing Schlagermusiken är Lindys fortfarande än idag i och för sig.
DCX - Flying High Mitt och Malins galna äventyr i Arjeplog på både skoter och skidor i fyllan. Trosor in och ut och fittdofter i bilen, skoteroveraller och raggsockor.
Coca Carola - Stockholms stolthet Klassresan som gick till Gotland i nian. Även där hade jag och Malin egna äventyr. Både med DIF pojkar och discoDanne.
Och om jag inte minns helt fel
Jan Wayne - Because the night Resan ner till Umeå, även denna med Malin. Piff och Puff, Jocke H, Bullen och den oförglömliga dansen på hotellrummet. Minns du Malin vad kul vi hade den här kvällen? ;)
Frida - Dunka mej gul och blå Minns så väl när Tess sjöng den första gången. Jag trodde helt allvarligt att hon hade blivit knäpp. Men även den låten blev en radioplåga tillslut.
Da Buzz låtar går heta i högtalarna när jag och Malin fått i oss lite av det goda och ska tänka tillbaka på den gamla tiden. Där är alla låtar lika mycket spelade tror jag?
Shakira - Hips dont lie Det är också en låt som jag flitigt har spelat på fest. Och den är fortfarande lika skön och det är lika mycket fest över den.
3 Doors down - Here without you låten jag och Malin sörjer till ibland.
R.E.M - Everybody hurts en bara helt underbar låt!
Westlife - Queen of my heart Julen 2001 i Thailand och den söta finska killen på hotellet.

Ja dessa låtar är bara en bråkdel. Det finns hur många som helst! Jag kan för övrigt meddela att AIK förlorade mot Frölunda i kvällens bortamöte, 1-4 slutade matchen. Det enda positiva var väl att det var en junior som gjorde AIK:s enda mål ikväll.

Nu ska jag se desperate.. på återseende.
-------------------------

Kvällen lider mot sitt slut. Nu väntar jag bara på att Malin ska ringa, sen blir det sängen.


Miss the party? I cant miss the party, I am the party!

1 kommentar:

M sa...

HAHAHAHA .. jag sitter här och asgarvar Marielle :P delen med musiken, helt klockrent! håller med om varenda grej :D så himla roligt! haha, tack gumman :) snart ses vi, 2 dagar <3