2007-11-07

Skriver på begäran :)

Hej, nu har jag varit så där dålig igen. Och efter en tillsägelse från Lillemor ska jag försöka knåpa ihop ett inlägg och sammanfatta sista dagarna.

Mamma har varit här och hälsat på oss. Det har varit jätte mysigt! Vi har shoppat en hel del. En och annan tusenlapp har vi kastat ut båda två. Mamma har handlat så mycket så hon inte ens fick med sig allt hem. (Ibland frågar jag mig vem jag fick mitt shoppingberoende av?)
Nu har jag äntligen fått svaret!
Vi har varit i Ystad, Malmö-triangeln, på IKEA och bland annat ILVA. Och dessa är bara några av dom ställen vi besökt för shopping. Har varit riktigt kul att shoppa med mamma igen.

På Lördagkväll blev det en KORT krogrunda. I alla fall för mig, jag var hemma hos mamma och i hennes famn efter en timme på krogen. Det blev visst lite för mycket av det goda säger dom. För lite mat skulle jag tro och drycken tog jag in lite för hastigt, som dessutom var sprit. Tur att jag i alla fall blev omhändertagen av världens bästa mamma när jag kom hem.

I måndags åkte mamma hem till Skellefteå igen och lämnade lilla mig i skåne. Men vi ses snart igen, om lite drygt en månad när dom kommer ner för att fira jul hos sina vänner. Idag åkte Marthin och jobbade och blir borta till på lördag. Så nu är jag ensam i några dagar igen. Men det är lite skönt också måste jag säga. Man får saker och ting gjort och lite tid för sig själv.

Se bara som idag. Har slipat ett bord, burit möbler med Marthins föräldrar i någon timme, tvättat och städat. Burit bort massor med saker på vinden. Själv måste jag säga att jag har varit riktigt duktig idag.

Imorgon (Onsdag) ska jag på arbetsintervju. Jag är faktiskt inte alls nervös ännu. Men det kanske kommer imorgonbitti. Har ett och annat telefonsamtal som MÅSTE ringas. Ska ta tag i det också. I övrigt är det väl inte så mycket mer. Och kommer jag på något så återkommer jag.

"Bonde söker fru" imorgon också förresten. Mycket viktigt!

// Marielle Tisdag 6/11 00:25
Jag återkommer senare "idag"
---------------------------

Good morgon, eller du kanske föredrar god eftermiddag!

Är precis hemkommen från en arbetsintervju. Det känns rätt okej. Jag tror det gick ganska bra.
Dom var trevliga och lätta att prata med. Så nu återstår bara att se om dom hör av sig och vill att jag kommer och provjobbar. Spännande :)

Så vad ska jag nu göra idag? Fortsätta slipa ett bord till, och sen olja in dem.
Ringa några samtal till mina gamla arbetsgivare. Ringa en kvinna i Landskrona som förhoppningsvis vet något om hudterapeutslärlingar.
Ja jag ska nog även få denna dag att gå..

Onsdag 7/11 klockan 11:12
---------------------------

God kväll nu då, det kanske passar bra?

Så har jag äntligen slipat borden klart. Det blev rätt bra måste jag säga. Jag är nöjd i alla fall :)

Lindy ringde från Thailand tidigare. Det var en trevlig överaskning!
Dock var hon orolig att jag hade förlovat mig.
Men hon hade bara drömt igen! :)
Hon sa att hon hade det bra i värmen. Som om jag inte förstod det då..

I övrigt har jag inte gjort så mycket mer idag. Städat lite, var ut en sväng.
Snackat med Malin lite. Hon är sugen på skåne.
Och det enda jag har att säga är: Kom för tusan hit, Nu! Jag saknar dig!

Så nu återstår bara Bonde söker fru klockan åtta.
Sen händer det nog inte så mycket mer idag.
Men jag återkommer efter det fantastiska tvprogrammet..

Klockan 18:44
---------------------------

Så var Bonde söker fru överstökat för den här veckan.
Alltid lika kul att se hur Fredrik gör bort sig.
Med spänning är det nu bara att vänta till nästa vecka och nästa avsnitt.

Karjala cup startar imorgon, spännande.

Nu ska jag lägga en ansiktsmask och duscha.

Klockan 21:06
---------------------------
See you tomorrow // Marielle

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är mycket nöjd! Så här ska de se ut Marielle:-)
Tyvärr blev jag lite snopen då jag skulle uppdatera mig på din sida. Läste i morse sen när jag kommer hem är inlägget borta. Men nu är jag sååååå nöjd:-)

Tycker om DU! Kram Lillemor