2007-11-22

Rice and shine

Torsdag idag och imorgon kommer äntligen Malin hit.
Vilken mysig Fredag det ska bli. Det var länge sedan vi umgicks så.

Har haft ett samtal med arbetsförmedlingen idag. Det kanske är det mest lönlösta samtal man kan ha med någon. Dom pratar om sina regler, vad man måste göra och vad man inte ska göra, det är summor som ska betalas till a-kassan och det är papper som ska fyllas i. Jag blir lika arg och förvirrad varje gång jag har varit i kontakt med dom. Och aldrig kan dom hjälpa till med något heller. Det är märkligt tycker jag!

Ikväll är det hockey igen. AIK ställs mot dom som just nu är bäst i Sverige, HV 71. Jag tippar tyvärr på en förlust. AIK är inte riktigt i form. Dom befinner sig snarare i en formsvacka just nu, som dessutom verkar vara svår att ta sig ur. Men förr eller senare måste ju vinsten komma, och då vänder det. I alla fall för ett tag :)



Nu ska jag se One Tree Hill och sen vänta på att hockeyn ska börja. "Monsterkedjan" ska se till att sänka HV 71 i Kinnarp arena ikväll. Förhoppningsvis! Sen läste jag en rätt bra grej idag som passar in på AIK " det är lite som i ett kloster, det är svårt att komma till" målskyttet har nämligen inte varit det bästa på sistone. Aja, det var en kul grej bara.
----------------------------------------------------------------------------------

Nu du Malin, jag har hittat ännu en låt som vi har minnen till .
Mr Big - To be with you. Vi var unga, ännu yngre än idag och förstod inte alls vad livet gick ut på. Det kanske vi inte vet idag heller. Men vi vet betydligt mer nu än då. En sak vet jag helt säkert, du kommer alltid vara en av mina bästa vänner!


Blev förlust för AIK ikväll, som väntat. 6-2 till HV. Men det är bara att fortsätta heja på sina favoriter, så tillslut blir det en vinst.

Ikväll händer det inte så mycket mer, ska fixa med lite småsaker bara. Sen blir det sängen en sista natt ensam innan Malin kommer hit till lilla Tomelilla. Det ska bli såå kul!

Good night! // Marielle

Inga kommentarer: