2007-12-20

4 dagar kvar..

.. till julafton!

Äntligen är jag klar med julklapparna, dom är inslagna och ligger under granen. Den är dessutom färdigklädd och blev faktiskt ganska fin. Den går i vitt/silver och rött. Vackert!

Denna dag har gått ganska fort, och jag har egentligen inte gjort speciellt mycket, men det är nu kväll och snart dags att krypa i säng, för att imorgon ha Fredag och äntligen helg. Imorgon åker Marthins farmor till Stockholm för att fira jul, så jag har varit där idag och druckit kaffe och önskat henne en god jul och sagt hej då för några dagar framåt. Efter det var jag förbi hos Marthins föräldrar, hämtade lite post, pratade och gick sedan hem. För stunden så sitter jag och lyssnar på sportradion och matchen mellan AIK - MoDo, hemmamatch för AIK. Och för övrigt gjorde dom precis 1-0 genom Kent McDonell, och jag tror på seger ikväll igen. Tredje gången gillt kanske? Jag återkommer om detta lite senare..

Jag fick ett roligt sms idag som löd på följande sätt:
" Varför ska fittan behöva lida bara för att bruden är ful?"
Fyndigt enligt mig och jag kan på ett sätt hålla med och tycka att det finns en poäng i dom orden. Men den här killen vill nog egentligen bara en sak, så tolkar i alla fall jag det. Men vad vet jag? Killar tänker väl inte riktigt som oss tjejer..

Jag såg något av det sötaste idag. Två småttingar som satt på en bänk inne på banken och höll varandra i handen och väntade förmodligen på den enes mamma. Dom var så fantastiskt söta. Kring 3 år skulle jag tippa att dom var och det såg precis ut som att dom skulle leva resten av livet tillsammans. Man kan inte mer än hålla tummarna för dom små liven!



Nu ska jag fortsätta att lyssna på hockeyn, jag återkommer senare när matchen är slut. Det står nu 2-1 till AIK och andra perioden är snart slut. Det återstår 2 minuter i skrivande stund.
----------------------------------
Klockan 21:24

Och tänk att det blev seger för AIK hemma mot MoDo ikväll. Helt otroligt. 3 raka vinster!
Dom är värda juluppehållet och lite vila, för att sedan ha laddat om till mellandagarna och går för en 4:e vinst borta mot Mora den 28:e. Det ska dom nog klara, får vi i alla fall hoppas.

Nu ska jag lägga mej och se lite tv, bli trött och sedan flytta mej upp till sängen!
God kväll!

Inga kommentarer: