2008-02-01

Colour & Harmony

Så var Stockholm avverkat för denna gång. Och det var otroligt spännande att vara där dessa två intensiva dagar. Färganalyser på tre helt olika människor. En blond tjej, en asiat och en gråhårig dam. Väldigt spännande och jag lärde mig något hela tiden. Jag fixade make up på två av dessa, en av dem blev jag faktiskt nöjd med. Och det hör ju inte till vanligheten, så det var kul. Men sen till det mest spännande av allt som hände under dessa dagar. Jag fick en liten överaskning skulle man kunna säga. Jag blev makead, rätt ordenligt med shading och mörk kring ögonen. Snyggt! Sen mitt i alltihop dök en fotograf upp. Jajemen då var det bara att le och se glad ut. 80 bilder blev tagna, så jag får väl hoppas att i alla fall en bild blev bra. Vad sen bilderna ska användas till återstår att se. Men det pratas om någon hemsida. Jag återkommer om detta för den som kanske bryr sig och vill veta! En annan rolig sak är att jag förmodligen kommer att se lite annorlunda ut inom det närmsta. På vilket sätt? Du får vara nyfiken ett tag :)
Idag har jag varit på gymet, gått en promenad, firat Marthins mamma, gjort en färganalys på Malin, Marthins lillasyster. Som för övrigt åker till Amerikat imorgon. Lycka till Malin! :)

AIK mötte Djurgården hemma ikväll. Vinst, 5-1, 3 poäng. Ett nyförvärv har presenterats, finnen Mikko Mäenpää. Mäenpää anses var en spelskicklig back som framför allt är vass i powerplay. Det låter ju helt perfekt för AIK måste jag säga. Som kanske inte varit alltför vassa i PP denna säsong. Men nu kanske det vänder, vem vet?

Imorse satt jag och såg på Efter Tio med Malou von Sivers. En av hennes gäster var grisbonden och Lets dance deltagaren Karl-Petter. Hur söt och charmig är han inte? Det kan inte bli några som helst problem för han att hitta sig en tjej nu när han har börjat synas och höras i tv. Charmigare kille får man nog leta efter länge. Med både ljus och lykta! Dessutom har han kanske världens härligaste skratt. Han är näst intill en 10 poängare enligt mig ;)


Och visst är det märkligt. För bara en månad sedan var det dåligt med jobb. I veckan har jag varit tvungen att tacka nej till två, och det tredje får vi se hur jag gör med. Vi ska träffas och se om jag kan få ihop det med mitt jobb på FACE. Det kan tänkas att det går lösa och då tar jag det här jobbet. Vem säger nej till pengar?

Och snart är det påsk, då åker jag, Marthin, Andreas och Elin upp till Skellefteå för att förhoppningsvis få köra lite skoter och bara vara för en stund. Vara tillsammans och ta det lugnt! Det ska bli mycket trevligt måste jag säga. Men före det ska jag åka till Stockholm igen och påbörja stilkursen. Få hjälp med mig själv först och främst. Vi ska ut på "Personal shopping". Hur spännande låter inte det? Prova dyra Hugo Boss kläder och snygga kavajer. Det ska bli väldigt spännande. Framför allt att se hur fel uppfattning man har om sig själv och hur fel kläder och modeller man väljer ibland. Ja nog kommer jag att lära mig både ett och annat, det är jag absolut inte orolig för.

Nu ska jag försöka sova så jag kommer mig upp imorgon och hinner gå till gymet innan dom stänger. Jag har några viktiga telefonsamtal som ska ringas också. Usch vad tråkigt!
Men det ska göras. Good night, see you!

Inga kommentarer: