2008-02-01

Februari, redan.

Veckorna bara springer iväg. Idag är det fredag igen och ny månad.
Jag har inte fått speciellt mycket gjort idag. Jag sov rätt länge till att börja med. Sen tog det någon timme innan jag fick mig iväg till gymet. Men väl där så tränade jag faktiskt ganska länge. Fantastiskt skönt när det var gjort! Efter det gick jag förbi hos skomakaren och hämtade mina skor som skulle lästas ut.
Det blev bra!

Det blåser väldigt mycket här nere nu. Vilket är mindre roligt. Man håller sig helst inomhus. Det regnar, är grått och bara allmänt tråkigt väder!

Ikväll har jag sett Lets Dance. Och det är fortfarande Karl-Petter som är min idol. Han är fruktansvärt rolig och charmig. Kanske inte en kung på dansa, men definitivt på alla andra sätt. Han är min vinnare av den där så kallade tävlingen! :)


Det var trevligt att läsa Aftonbladet idag!

Därför går Skellefteå till slutspel

1. TVÅ STORA LEDARE
Laget har två av seriens hetaste forwards i Lee Goren och Mikael Renberg. När de återvänt från sina skador har de dominerat stort.

2. FINSKA SUCCÉVÄRVNINGAR
I motsats till Luleå har lagets finska värvningar gjort succé. Jyri Marttinen och Kimmo Koskenkorva växer hela tiden. I går gjorde klubben klart med backen Mikko Mäenpää.

3. POWER PLAY
Mikael Renberg slipper nu ha Wernbloms roll som murbräcka framför mål. Med en friare roll får han ha mer puck och kan på så sätt styra lagets spela i numerärt överläge.

4. HEMMAPUBLIKEN
Det finns en hunger efter framgång i hockeystaden Skellefteå. Laget har supporters som i första hand riktar in sig mer på att lyfta det egna laget – vilket de också lyckas med.

5. TRÄNAREN
Per-Erik Johnsson har lett Färjestad till SM-guld. Han har med sig den erfarenhet som krävs för att matcha ett lag till och i ett slutspel – det har han bevisat förr.

Inga kommentarer: