2008-01-21

Love like this

Så har helgen passerat och vi har ännu en gång måndag.

I lördags åkte jag in till Ystad och bytte en tunika, och då passade jag dessutom på att införskaffa lite småsaker som är bra att ha ibland.. När jag kom hem så hade Marthin kommit sig hem också. Lite senare än beräknat, men han var i alla fall hemma. När jag kom in i köket så står där en jättebukett med rosor. Till mig! Sååå jätte fina och jag blev självklart väldigt glad och hela helgen var räddad. Det behövde jag. Tack älskling!


Lördagskvällen spenderade vi hos Viktor som hade lite fest. Det var trevligt, dock gick vi aldrig ut som det kanske var tänkt från början. Men det var trevligt ändå. Blev ordentlig fylla för vissa och lite onödigt tjafs mellan några, men sådant händer. Vi var hemma runt 01:30 och då var det skönt att få lite sömn. Marthin hade varit vaken i ca 30 timmar. Så han behövde det garanterat.

Igår söndag bestod mest av mys i soffan och att bara ta det lugnt. Vi sov först och främst väldigt länge och sen blev inte flytten längre än till soffan. Lugn och skön söndag med andra ord.

Idag åkte Marthin och jobbade igen. Men kommer hem igen på onsdagmorgon. När han hade åkt idag så satte jag igång och städade lite. Det känns alltid bra när det är gjort. Det luktar gott och man vet att det dröjer ett tag innan man behöver göra det igen. Tvättat lite har jag gjort också. Så jag känner mig faktiskt ganska duktig måste jag säga. Nu ikväll har jag däremot gjort lite mindre. Jag har kikat runt lite på nätet om diverse grejor, snackat lite skit med folk, kollat tv och druckit en kopp te. Ja, en rätt lugn och skön måndagkväll skulle man kunna säga. En sådan där som behövs ibland mitt i allt annat..

Imorgon ska jag på arbetsförmedlingen igen, förhoppningsvis för sista gången. Då får vi se vad dom säger för något spännande..
Nu ska jag snart se outsiders och sen försöka göra en hyfsat tidig kväll hade jag tänkt. Men jag får se hur det går, jag vet hur det brukar sluta när jag pratar om tidiga kvällar..

Hortes, hoj!

1 kommentar:

Anonym sa...

Har M dåligt samvete så han måste ge dig rosor??? ;)