2008-02-14

Alla hjärtans dag

Så var det ALLA HJÄRTANS DAG ännu en gång. Dagen som man ska spendera tillsammans med dom man älskar eller tycker mycket om. Tyvärr blev inte min dag så lyckad vad gäller det.
Marthin är och jobbar, pappa är i Skellefteå, mamma är i Italien, brorsan är i Enköping, mina vänner är utspridda lite här och där. Övik, Göteborg, Sthlm, Uppsala, Blentarp, Skellefteå. Men ingen är här hos mig. Istället fick jag spendera kvällen först på gymmet, sen hos mina svärföräldrar. Och det gick det också. Det var mysigt!

Jobbet idag var så där. En lite halvtråkig dag. Tills tv-teamet dök upp. Kaos i min skalle. Jag som hatar sånt. Men jag tror att jag lyckades hålla mig undan rätt så bra. Hanna tog sminkningen som tur var. Dock förstod jag aldrig i vilken kanal det skulle sändas. Men skitsamma, jag vill ändå inte se sändningen!

Imorgon är det fredag och Marthin är då på väg hem. Äntligen! Sen är det lördag och jag ska äntligen göra något åt mitt hår. Jag längtar lite nu faktiskt, även om jag är lite nervös.
På lördag blir det även bowling, gå ut och käka och lite festligheter och kanske utgång. Om man orkar vill säga. Vi får se hur kvällen slutar. Det blir nog bra :)

Idag på tåget hem så var där en skådis med. Jag kan inte för mitt liv komma på i vilken film/serie jag känner igen henne ifrån. Kan vara Wallander, men jag är inte säker. Och nu till saken. Jag trodde hon skulle börja slåss med en karl på tåget som gnällde på hennes väskor. Dom blev riktigt ovänner och hon riktigt less på att han gnällde. Vilket jag förstår! Det slutade i alla fall med att han flyttade och satte sig någon annan stans. En surgubbe, det var vad han var!

AIK fick en efterlängtad vinst ikväll hemma mot Frölunda. 4-2 slutade matchen. Dom poängen behövdes där nere i bottenstriden. Det är jämt och varje poäng behövs för att slippa kvalserien.

Imorgon väntar sista dagen i butiken i Malmö, sen blir det flytt till butiken i Lund istället. Det känns kul. Det blir nog jätte bra tror jag.

Hoppas alla har haft en bra dag!

Inga kommentarer: