2008-04-14

Helgen som gått

Ny vecka, nya förutsättningar!
Helgen bestod av innebandy och lagom dos alkohol. Trevligt sällskap och bara en allmänt trevlig helg, i alla fall enligt mig. Redan i fredags började foursome cup, första matchen spelades 19:00, andra matchen 21:45. Det gick rätt hyfsat för oss, vi kom till final men förlorade den, 2-1. Kvällen spenderade jag alltså på kaplan och sedan tillsammans med Johanna, Maria och dessutom Ida som kommit hem på besök från Götet. Vi drack lite baileys och åt lite kex. Det var jätte mysigt, trevligt att umgås som vanligt igen. Det var länge sedan!


----------------------------------------------------------------------------------



Lördagen bestod också av innebandy, finalen gick av stapeln 14:30 men där blev det som sagt förlust i slutminuten. Kvällen bestod av fest. Jag och Hanna började med lite vin och kex, för att sedan dra vidare mot friskvårds och Emelie:s födelsedagsfest. Vilket var en trevlig tillställning. Efter detta drog vi vidare till krogen och sedan hem kring 04:30 någon gång. Söndagen bestod av att slappa och bara umgås med Hanna och Anna. Trevligt även detta!

Måndag idag och jag har varit och kursat igen. Jag har dock inte lärt mig speciellt mycket eftersom det var mycket termsnack och annat. Som inte alls är min grej. Men det är bara gilla läget, går man kursen så gör man. Då är det bara att vara där och att vara glad och nöjd.

Ikväll spelas fjärde sm-finalen mellan HV 71 och Linköping. Personligen håller jag på Linköping. HV 71 är enligt mej inte värda att ta hem guldet. Men det är min åsikt. Vi får se senare ikväll hur det slutar och vem som vinner. HV är mer eller mindre piskade att vinna. Spännande! Jag återkommer senare om hur matcher slutade.

Nu ska jag gå och skära lite sallad för att äta och sedan se hockeyn. På återseende.
---------------------------

Jag har funderat mycket på denna 42-åring som dödade Engla förra veckan. Hur kan en människa bli så sjuk i huvudet? Hur kan det gå så fel för någon? En oskyldig liten flicka, som inte ens kunde ana hur grym världen och vissa människor kan vara.. Världen är läskig!

Efter kvällens sm-final i hockey så står det 2-2 i matcher. Matchen slutade 5-1 till HV. Så det är bara att konstatera att det blir minst 6 stycken matcher. Det kan bli spännande detta!

Nu ska jag göra mej klar för sängen och sedan försöka komma mej i säng innan 23:00 hade jag tänkt.
Vi får se hur det går, antagligen lika dåligt som alltid.
God natt, jag återkommer en annan dag!

Inga kommentarer: