2008-05-07

Better in time

Tisdag, och det har inte hänt något utav värde idag heller. Jag klev upp relativt tidigt imorse, gjorde mig klar och åkte ut på entreprenören för kursandet. Idag stod det kommunikation på schemat. Det var ganska spännande måste jag säga. Någonting tror och hoppas jag att jag fick lära mig. Jag har i alla fall kommit fram till hur jag ska göra för att nå ut till mina kunder. Bara det måste väl vara ganska stora framsteg, tycker i alla fall jag. Jag hade även tänkt registrera ett telefonnummer till företaget, så jag kan få klart mitt visitkort någon gång. Men Daniel den token han var tydligen ledig idag, eller så hade han gått hem för dagen. Så jag får göra ett nytt försök imorgon helt enkelt. Jag ska även fixa en e-mail för företaget. Det får jag inte glömma!

När jag kom hem så skrev jag äntligen klart min affärsplan. Jag har en punkt kvar bara, den tråkigaste. Men den kan jag inte göra själv ändå, så det gör inget. "Punkten" är ekonomi. Hur kul låter det? Inte alls kul enligt mig. Men när jag tänker efter den viktigaste. Så jag måste få ner budget, omsättning och lite andra siffror på papper. Men som sagt, det tar jag hjälp till.

Jag fick dessutom ett trevligt telefonsamtal idag. Jag har fått jobb på KICKS. Visserligen bara extra, men vad gör det? Jag har fullt upp just nu ändå, så det räcker gott och väl som det är idag. Jag har haft tur med jobb på sistone och sedan jag kom tillbaka till Skellefteå. Det är kul, det stärker en på något sätt! Och det är ju aldrig fel att kunna fylla på erfarenheterna/meriterna i CV:t. Det är lika kul varje gång man får skriva dit något nytt.

Jag har även fått min lekstuga/friggebod värderad till 25.000:- idag. Det hade jag aldrig trott. Men ibland får man tydligen bli positivt överaskad. Nu ska jag bara ta mig i kragen och lägga ut den på blocket också. Det får bli senare i veckan, när jag är ledig från kursandet.

Jag och mamma har sett en film ikväll. Riktigt bra! Minns inte vad den hette, men den handlade om otrohet och förlåtelse. Jag kan återkomma med namnet om det skulle vara så att någon absolut vill veta vad den heter? Hör av dig i sådana fall.. =)

Och sen till det viktigaste av allt. LillFrida, mitt lilla hjärtegull. Du är bäst! Klart vi ska dricka kaffe.. men när har en upptagen politiker som du tid med lilla mig? Hör av dig vettja =)

Sen vill jag avsluta kvällens inlägg med en del ur min affärsplan.
Det handlar inte om att vara ung, snygg och smal utan istället om att klä sig korrekt vid olika tillfällen. Hur du vårdar ditt yttre berättar mycket om vem du är.

Inga kommentarer: