2008-05-05

En vecka senare, och det är maj månad

Marthin kom, och han åkte lika fort igen. En vecka går fort när man har roligt. Han åkte kring halv sju ikväll, och nu fem timmar senare är han lika saknad som han var för en vecka sedan och vi inte hade träffats på en månad. Nu dröjer det ännu en månad innan vi ses igen. Jag ska avsluta starta-eget-kursen för att sedan åka ner till honom i skåne i två veckor, sedan flyr vi landet i två veckor och åker till värmen under Skellefteås berömda Stadsfest. Var vi åker är ännu oklart. Men jag återkommer om detta!

Här har vi en väldigt seriös bild på oss, tagen tidigare i veckan! Se & njut! ;)

Så vad har vi gjort under denna vecka då måntro?
Måndagkväll blev det inte mycket annat gjort än bara att mysa, mysa och mysa. Vi tog iofs en paus från det och tog en långpromenad. Vilket var väldigt skönt eftersom det var väldigt varmt ute, precis som resten av veckan. Förutom idag då förstås.
Tisdag gick vi en sväng på stan och shoppade lite småsaker. Vi gick på Calles och åt Tacobuffe' på kvällen eftersom det var kvällsöppet i hela stan. Vi köpte lite sängkläder, smycken, skor och annat smått och gott. Vi avslutade dagen med en promenad.
Onsdag och Valborgs blev en lugn både dag och kväll i trevligt sällskap. Vi var ner en sväng på stan även denna dag. Jag skulle fixa med lite papper och vi gick även en sväng förbi bolaget. Kvällen bestod av grillning, lite öl och cider men framför allt väldigt trevligt sällskap. Tack alla!
Torsdag var vi sega. Men vi klev upp ganska tidigt eftersom värmen i sovrummet var hemsk. Vi åkte upp på vitberget och satte oss i solen någon timme. Men det blev inte mycket mer gjort denna dag. Mys i soffan, framför tv:n, och sedan en ganska tidig kväll.
Fredag blev det stugbesök ute i Hjoggböle. Grillning och gratulationer för Cajsa eftersom hon fyllde år igår, söndag. Jag gjorde en färganalys på min moster, vi spelade lite spel, såg på tv och bara umgicks. En trevlig och lugn kväll även detta. Vi åkte hem och sov i stan för att kunna göra något tillsammans på lördagen.
Lördag var vi ute i det vackra vädret. Vi tog först en morgonpromenad, vi gick in på synsam och köpte solglasögon, in på RESIA och tog några resekataloger, sen förbi ICA och köpte nybakat bröd till frukost. Sedan åkte vi till Bergsbyn för att köpa en mjukglass. Köade i 45 minuter för detta. Men den var lika stor som vi hade fått höra, så det var det värt. Marthin träffade Johan på kvällen och pratade lite om eventuellt jobb. På kvällen gick vi förbi hos Janni för att sedan gå in på Station 8/Johanna i Parken för att ta en öl. Sedan hem och bums i säng.


Söndag sov vi länge eftersom det blev en ganska sen kväll. Men när vi väl kommit oss upp åkte vi till min älskade far ute i Eriksdal. Där blev vi några timmar. Drack kaffe, snackade skit, fotade min lekstuga/friggebod, som för övrigt är till salu om någon råkar vara intresserad? Kvällen blev lugn med mat och tv. Det kändes i kroppen att Marthin snart skulle åka igen..
Måndag och den tråkiga dagen är här. Vi gick ner på Waynes och tog en kaffe, bara pratade och tog det lugnt. Jag hämtade mina skor hos skomakaren. Vi gick hem, och klockan gick bara fortare och fortare. Snart var klockan sex och vi åkte ut mot falmark och flyget. Marthin har nu landat på skånsk mark, och jag är åter igen ensam.

Jag hoppas för allt i världen att denna månad kommer att gå fort. Jag vill bara vara med min älskling igen!


"En sak som vi aldrig kan få nog av är kärlek, och den sak vi inte ger tillräckligt av är kärlek."
------------------------------

Tack Josse för att du läser min blogg och lämnar någon kommentar ibland då och då. Det uppskattar jag :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Äntligen uppdaterar du den:-)
Kram

Anonym sa...

Lillemor glömde jag skriva

Anonym sa...

Om du känner dig allt för ensam utan din karl så kan du få dricka kaffe hemma hos mig om du vill :) jag är bra på att snacka skit!
P&K lillfrida