2008-06-04

Tillbaka i Skåne

Så befinner jag mig på skånsk mark igen. Och det känns faktiskt bättre än jag hade trott. Även om inte Marthin var hemma igår när jag kom ner. Han är fortfarande inte hemma, men om ungefär 5 timmar borde han väl ligga och sova här brevid mig. Äntligen!

Gårdagen bestod mest av att flyga, vänta och flyga. Undertiden jag väntade på Arlanda så strosade jag runt i taxfreen och kikade lite, doftade lite och köpte mig tillslut en ny parfym. Det var rätt länge sedan nu, så det var kul. Hade kunnat köpa minst 5 stycken till, utan problem. Och då kan jag tilläga att jag redan har rätt många.
Men vem bryr sig om 100 år?

När jag väl var framme på Sturup så hämtade Eva mig, Marthins mamma. Vi åkte hem till dem och jag blev bjuden på middag. Sedan hem och packa upp lite och bara sätta mig ner en stund och känna lugnet. För att sedan göra sig klar för sängen och försöka sova.
Det gick ganska bra trots värmen.

Idag Onsdag har jag städat lite, varit ute i det vackra vädret, tagit en promenad, jag gick över till Marthins farmor och drack lite kaffe. Jag blev dessutom glatt överaskad med en bukett vita rosor. Den färg på blommor som jag gillar mest av allt. Det uppskattades!


Nu ikväll har jag inte gjort så mycket. Varit hos Marthins föräldrar som bjöd mig på middag idag igen, grillat. Jag har även tagit bort duntäckena och bytt ut dem mot filtar istället. Det räcker gott och väl i denna värmen. Sedan skurat lite, plockat och fixat lite, kikat tv och bara tagit det lugnt. Imorgon har jag inga planer för dagen, Marthin ska väl sova. Så jag får vara ute så jag inte stör han i sömnen Jag skulle ha haft sorterat lite bland mina kläder också, men vi får se om jag orkar. Nästa vecka ska jag träffa Malin också, innan hon åker hem till Skellefteå. Vi får se vad vi hittar på för mys, men något blir det. Och jag ser verkligen fram emot det =) Jag ska även åka in till Malmö någon dag och göra bort de ärenden som ska göras och dessutom träffa Hanna en sväng, hoppas jag. Om hon har tid och är ledig vill säga.

Björn Gustavsson har ställt in hela sin sommarturne'. Vilket var bra för min del. Då slipper jag ha dåligt samvete över att jag inte kommer att befinna mig i Skellefteå under Stadsfesten 25-29 juni. Eftersom jag nu mer är ett stort fan av Björn så kändes det lite tungt att missa honom på hemmaplan. Men nu känns det genast mycket bättre. Dock så säger jag, Krya på dig Björn, hoppas du får en bra semester och ledighet. En bra chans att vila upp dig ordentligt.

Nu ska jag sova tror jag, försöka i alla fall.
Man blir rätt trött i den här värmen.
Ha det gött allesammans!
-------------------------------
Kolla gärna in mina bilder: Marielle_.pixbox.se

1 kommentar:

Anonym sa...

Vem fick du blommorna av:-)?
/Lillanpillan