2008-06-09

Värmebölja

Så har det gått några dagar sedan sist, närmare bestämt 5 hela dagar. Och detta har hänt..

5 juni (torsdag) Marthin kom hem till mig natten till torsdag, Marias födelsedag, som hon spenderade i söder. Jag ringde och grattade henne ändå, så klart. Hon firade sin dag med Ida och Fia i det soliga götet. Hoppas er dag blev bra.
Ja hela helgen för den delen =)
Vad gjorde vi mer denna dag? Jo vi var in till Ystad och kikade på studenterna. Dom gör väldigt annorlunda här mot för hur vi är vana uppe i norr. Men det var kul att uppleva det också och se hur de gör här nere. Senare på kvällen åkte vi och firade en student i Marthins släkt. Vi åt och drack gott, det var fint väder och trevligt sällskap.

Fredag och Sveriges Nationaldag. Vi sov länge och åkte sedan till Stockeboda med Marthins jobb. Där väntade öl, öl, öl och öl. Vi gick tipsrunda, som även vårt lag vann. Sedan efter detta blev det ännu mer öl, sedan middag, lite dans och Marielle dansade, jag har bildbevis ;) Sedan ännu mer öl, vi badade tunna och drack öl. Ja hela dagen och kvällen bestod i princip av att dricka öl. Men det behövdes i den värmen som var i fredags. Fredagen var trevlig, mycket lyckad måste jag säga. Kring 10:15 på lördagmorgonen var vi hemma igen. Vi packade bara väskan och åkte till stranden. Självklart så var vi trötta och somnade. Vilket betyder att vi brände oss, ganska rejält dessutom. I alla fall Marthin. Jag brukar klara mig ganska bra, och även denna gång. Men Marthin däremot han har nog ont fortfarande tror jag. Själv har jag en början till en sommarbränna. Gött! På kvällen grillade vi fläskfile' och åt sallad till. En riktigt god middag. Vi tyckte själva att vi hade lyckats i alla fall. Och det var väl huvudsaken.
Vi blev mätta även denna dag!

Söndag
sov vi också väldigt länge. Men bestämde oss tillslut för att åka till stranden även denna dag. Vi hade ändå inget bättre för oss, och Marthin ville nog bättra på brännan på framsidan. Och jag säger ju aldrig nej till solen och stranden. Vi badade dessutom, både lördag och söndag. På söndagen var det dock betydligt mycket skönare, det gick till och med att vara i vattnet utan att frysa ihjäl. Årets första dopp blev taget 7/6 i Sverige.
Och det är inte illa för att vara Marielle.

Måndag idag och Marthin har åkt för att jobba. Själv så har jag tvättat lite, skurat balkongen, vattnat blommorna, plockat och fixat och trixat. Ringt lite samtal, samt jobbat lite med min affärsplan. Det börjar bli några sidor och jag närmar mig mer och mer.. 1 september är målet.

För tillfället ser jag fotboll och gör inte så mycket mer än så. Ska snart slå en pling till min far och kolla hur läget är med han, måste väl ringa Malin också antar jag. Hon verkar ha glömt mig. Sedan ska jag gå upp och lägga mig i vår bastu, även kallat sovrum. Det är såå sjukt varmt. Här om natten var vi tvungna att sätta ihop en bordsfläkt att ha framför sängen för att över huvud taget kunna fundera på att få sova. Ja nu är sommaren i alla fall här.

Inga kommentarer: