2008-10-28

Till anonym

Tack vad glad jag blir av det du skriver! Jag har försökt skriva ihop lite tips, och mer kommer. Är det något speciellt du vill att jag ska skriva om?

Du skriver själv att du har lite problemhy. Får jag vara så fräck och fråga vilken ålder det är på dig och vad du använder för hudvårdsprodukter? Vilken borste använder du dig av när du lägger på din i.d. makeup? Primer kan man använda under sin foundation för att makeupen ska täcka och sitta bättre. i.d. bareMinerals har just kommit med en primer som är väldigt bra. Du skulle kunna prova den. Mineral Veil kan också vara ett alternativ. Det är lite svårt att säga när jag inte sett din hy. Men det är även här din hudvård kommer in. Den är väldigt viktig. Makeupstores foundation innehåller förmodligen något som din hy inte alls gillar. Åter till detta med konserveringsmedel. Eftersom denna produkt är flytande eller pressad/fast form så innehåller den konserveringsmedel, vilket inte är jätte bra.

Hoppas du blev lite klokare och svara gärna på mina frågor :)

Ha en bra dag! Kram Marielle

2 kommentarer:

Felicia6 sa...

Du är utmanad på min blogg :)

Anonym sa...

Hej igen :) Nja egentligen inte, jag tycker bara det är roligt att läsa om produkter och sminkningar som du själv gillar :)

tycker inte alls du är fräck :) självklart, jag är tjugo och har just haft en lång härlig sommar, så min hy har vart fin och relativt bra. Men nu när hösten smygit sig på och solen försvunnit dyker det vanliga problemen upp. Mest på kindbenen och efter käken. Jag tvättar ansiktet med Olay produkter just precis nu (ansiktstvätt, ansiktsvatten och oljefri moisturizer). Men det känns som att jag testat allt från Clinique till nivea till gud vet vad och inget fungerar riktigt bra. Det som hittills funkar bäst och som jag använder lite då och då istället för toner är äppelcider vinäger utspätt med hälften vatten. Fast det luktar ju apa och går bara använda så man är själv, haha! :)

Jag använder borsten som jag fick med, den är som kort och tjock eller vad man ska säga. Sen fick jag även med en concealer borste som jag försöker använda. Men jag tycker ändå att det inte riktigt jämnar ut... eller att det röda, irriterade lyser igenom.

Jag har mineral veilen också, fast jag har inte riktigt förstått mig på vad den har varit till för, haha :) Ok, den ska jag absolut testa, primern alltså. Det känns bara tråkigt att bli lite äldre och fortfarande ha problem med hy. Men man ska nog inte klaga... det är ju inte hela världen, fast det känns jobbigt ibland.

Tack så himla mycket för tipsen!
Jag uppskattar det verkligen!
Kram!