2008-11-21

Äntligen helg

Det är några få minuter kvar av fredagen, och jag ska försöka sammanfatta denna dag.
Nuno fyller 25 år. Grattis på födelsedagen!

Eftersom jag kom hem sent från jobbet igår tänkte jag ta lite sovmorgon imorse till 08:00 i alla fall. Men det blev längre än så. Klockan var nog 09:30 när jag släpade mig upp ur sängen. Och då med en snarkande sambo kvar i sängen. Och konstigt nog har jag väldigt svårt för att kliva upp när han ligger kvar. Men det är kanske vanligare än man tror? Jag hoppas det finns fler än jag som har det problemet. Jag fick mig iväg till jobbet tillslut. Ställde i ordning till första kunden, fixade med ljus, kaffe, frukt, vatten, kollade så alla penslar/borstar var rengjorda, lade i ordning alla färger till färgrådgivningen. Ja och lite annat smått och gott med papper och sånt, ringde lite samtal. Fick lite sånna där tråkiga saker gjorda. Har dessutom redan fått texten från norran från intervjun, det var snabba ryck vill jag lova. Och rolig läsning var det. Lite smått komiskt upplägg, men jag gillade det. Det där blir nog jätte bra tror jag, när det väl blir tryckt vill säga.

Vi har köpt nya kuddar idag. Det behövdes. Vi lider nämligen av nackspärr pga våra kuddar. Jag passade även på att köpa en ny badrumsmatta, en brun till våra nya bruna handdukar. Eftersom vår toalett numera går i vitt och brunt så tyckte jag att det skulle bli bra. Och det blev det. Marthin införskaffade nya jeans och en jätte snygg kofta idag, och som han själv kallar det "brat kofta". Den är enligt mig väldigt snygg, enligt han också förmodligen eftersom han köpte den. Lite annat smått och gott blev också inköpt idag. Men vad det är, det behåller vi för oss själva :)

Imorgon är det lördag, vilket innebär arbete på krogen. Det blir nog bra. Nu är det sängen som gäller. Jag trodde nämligen att det var sovmorgon imorgon, eftersom det är lördag. Men jag min nöt har bokat tvättstugan från 07:00.
Så det är bara gilla läget och så snällt kliva upp.

Inga kommentarer: