2008-11-12

Dålig hy? Skyll dig själv!

Jag har konstaterat hur irriterad jag blir på människor som gnäller på att deras hy är så dålig. Och det som gör att jag blir så irriterad det är när man frågar kunden. Och nu "förskrev" jag mig att det är på jobbet jag blir irriterad. Men what ever, jag fortsätter ändå. När man i alla fall frågar kunden vad dom använder för hudvård och dom svarar: Loreal, Biotherm, Clinique eller något från the body shop. Det börjar vända och vrida inom mig och jag känner hur irriterad jag blir. Skyll dig själv är egentligen det enda jag vill säga. För vissa funkar det iofs i en viss ålder, men någon gång vänder det. Dvs när du har passerat 30-35 år och rynkorna börjar gro i det lilla ansiktet. Det är då du önskar att du var mer noga med din hudvård.

Så mitt råd till ALLA, hur bra eller dålig hy du än har. Lägg pengar på din hudvård. Du har igen det i slutändan. Produkterna är drygare och räcker mycket längre än te.x. Loreals som du ändå får smörja in dig 100 gånger per dag med för att det ens ska kännas som att man har lite fukt i ansiktet. Det betyder att du måste köpa den billiga flaskan oftare än den som är dyr. Och då räknar alla ut ganska snabbt att det lönar sig att köpa den dyrare som är drygare och dessutom MYCKET MYCKET bättre för din hy. Enkelt va? :)

Så, nu har jag fått avreagera mig lite.
Det var ganska skönt såhär på kvällskvisten :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Snälla, skulle du inte kunna berätta vilka som du rekommenderar?

Kram Nicola