2008-11-13

Tips på bra hudvård

Eftersom jag jobbat med hudvård på olika sätt, både på salong och i butik så har jag testat endel och fått mina absoluta favoriter.
Och det är faktiskt "bara" salongsmärkena som ligger i topp.




Eftersom Darphin var det märke som jag började med och det var den första riktigt bra hudvården som jag använde mig av så ligger den mig så klart varmt om hjärtat. Den hudvården hjälpte mig med mycket och löste min tonårshy utan bekymer. Dyra och exklusiva produkter. Men du betalar verkligen för något bra.
Härliga produkter och ljuvliga dofter.






md har jag hunnit använda väldigt lite av själv. Men jag har fått en och annan behandling med dessa produkter och dom är helt suveräna. Bra, aktiva produkter för alla hudtyper och alla åldrar.
På gränsen till läkemedel. Prisvärda!



Ole Henriksen är en annan favorit som också ligger mig varmt om hjärtat. Trevliga förpackningar, produkterna doftar oftast bra och är väldigt spännande. Aktiva produkter för alla åldrar och alla hudtyper. Produkter som måste provas! Hyfsat bra priser.



dermalogica har under de senaste åren haft en ledarposition vad gäller kvalitet. Det använder bara det finaste ingredienserna. Dom framkallar inte pormaskar och dom är fria från mineraloljor och har ingen uttorkande alkohol. Doft fria och kan användas av både kille och tjej, man och kvinna. Dyrt!



Exuviance är ingen jättefavorit. Men bra för den som vill ha något som är lite billigare. Denna hudvård är bättre än te.x. Loreal, Biotherm och the body shop. Billigt!
----------------------------
Hoppas den som funderat på detta fick något bra tips i alla fall.
Är det något mer du funderar på, mer ingående.
Skriv en rad så ska jag försöka svara :)

Hoppas du blev klockare Nicola? ( skön stavning på det som egentligen ska vara klokare ) Men det bjuder jag på och skyller på tröttheten ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja absolut! Tusen tack! :) Du är så braaaaa! Huden är ju något som helt klart är värt att investera i och dessutom toppen bra sak att önska sig i julklapp :)

Kraaaam Nicola!