2009-06-07

Söndag

Helgen är över för denna gång. Och som vanligt går det väldigt fort.

I fredags var jag inställd på att jobba på krogen, när jag kom dit så insåg jag att det inte var öppet uppe på station 8 så det var bara att bege sig hemåt igen. Vi fick ett snabbt besök av bror och sedan for han och Marthin ut på något och själv gick jag och lade mig.

Lördagen bestod av att kolla läget nere på stan där det pågick en demonstration mot nazism och rasism. Jag som inte är det minsta insatt åt något håll förstod ingenting. Det skreks ramsor, kastades ägg, slagsmål, poliser överallt, arga människor, galna människor. Jag insåg väldigt fort att det där inte var nånting för mig. Det jag däremot insåg var att det finns ett gäng galna människor som faktiskt kan döda för att få sin vilja igenom och visa vad dom står för. Någonting måste ha gått snett i deras liv och deras uppväxt. Tragiskt! http://svtplay.se/v/1584840/vasterbottensnytt/bilder_fran_nazistdemonstrationen?sb,k104714,1,f,104714

Lördagskvällen spenderades på jobbet. Det var mycket folk ute då 83:orna hade klassfest. Dock så slapp vi något bråk, ingen från svenska motståndsrörelsen dök upp på krogen.

Söndag idag och det har varit en slappardag. Marthin har kört och jobbat och jag har städat lite. Nu blir det sömn då en arbetsdag väntar imorgon.

Inga kommentarer: